Żyje się chwilą !

Temat: Konkurs Informatyczny dla gimnazjum II etap
na podkarpackim o pascalu nie ma nawet mowy :P
Zapisywanie algorytmów ma się odbywać w logo komeniuszu.
Co do frontpage popieram (i jak dla mnie to jest shit), szybciej potrafie zrobić stronke w notatniku i wyglada o niebo lepiej :P


Ale najlepiej by było gdyby ktoś dał linki do jakichś zadań, ćwiczeń itp!
Ja również był bym zainteresowany :)

Źródło: forum.ks-ekspert.pl/index.php?showtopic=70355



Temat: Lekcje Informatyki w szkole
cytat:Neohacker napisał:

Ja jeszcze tylko chciałem dodać, że ja w 3 gim uczę się Logo Komeniusza :o i ELI :o (bez komentarza), a moja nauczycielka informatyki normalnie uczy CHEMII :o,

Nie masz na co narzekać, bierzesz podstawy algorytmiki, to ci się na pewno przyda, nawet jeżeli korzystacie tylko z Logo. Co do Eli to jest świetnym programem do tego, żeby zrozumieć zasadę tworzenia algorytmów.
Gorzej mają ci, co się uczą Worda, Excela itp. (np. mój brat, który jest w drugiej klasie gimnazjum).

Pozdrawiam i zapraszam na *** www.windowsik.prv.pl ***

Źródło: forum.ks-ekspert.pl/index.php?showtopic=3839


Temat: Lekcje Informatyki w szkole
Muszę wam powiedzieć, że mój nauczyciel w gimnazjum to był naprawdę fajny gość robił z nami wszystko co musiał i sporo innych rzeczy czyli: algorytmy, pascala, logo komeniusza (tego to nie wiem po co) ale LO to już była przesada baba próbowała uczyć się od nas i udawała że coś z tego rozumie.
Według mnie sytuacja się nie zmieni dopóki "informatyków" nie będzie za dużo i nawet Ci dobrzy będą musieli lądować w szkołach
więc cieszył bym się z tego jak jest teraz.
Jakoś mi się nie uśmiecha w szkole uczyć.

Źródło: forum.ks-ekspert.pl/index.php?showtopic=3839


Temat: Najdłuższy wątek w historii

Co dzieci w dzisiejszych czasach powiedzmy z informatyki czy z matematyki uczą się w gimnazjum czy w liceum?? Bo podobno wszytskich pierdół tylko nie podstaw

II klasa gimnazjum:

Z matematyki to układy równań (podstawy) , figury przestrzenne , statystyka , funkcja liniowa , wzory skróconego mnożenia.

Z infy po POwer Point , Excel w skrajnych przypadkach Paint.

Najbardzie wkurzyło mnie jak na II etap (wojewódzki) konkursu z Infy w wymaganiech było napisane:

-Sieci LAN/WAN/Internet
-Logo komeniusz - sortowanie bąbelkowe , kubełkowe (wbrew pozorym nie jest to łatwe, a napewno dużo trudniejsze niż w C i pascalu)
- algorytmy
-HTML

a na konkursie był excel i bazy danych :< , w tamtym roku na tym samym konkursie miał byc Pascal , a był word i excel i Visual Basic.

Źródło: forum.idg.pl/index.php?showtopic=11384


Temat: Logo Komeniusz mini kalkulator
Siema nigdzie nie mogę znaleźć poradnika lub jakiejś bliższej informacji na temat jak napisać algorytm w logo komeniuszu który sprawdzi ile razy w liczbie naturalnej podanej prze ze mnie zmieści sie inna liczba . Proszę o jakieś wskazówki jak to zrobić będę bardzo wdzięczny . Z góry THX :blush:

Źródło: forum.idg.pl/index.php?showtopic=124658


Temat: Informatyka w szkole

Ja chodze do 3 klasy gim2. Na informatyce jest duzo do roboty. Choc zalezy to od tego co w tym momencie przerabiamy....
W 2 klasie zaczynalismy informatyke od poznania Microsoft Office, i zaczynalismy algorytmy w Eli
W 3 klasie mamy dalszy ciag Eli(jush trudniejsze) pózniej bedzie LOGO, i tworzenie stron www(w html'u) a co pozatym niewiem...


A mi się wydaje żę my nawet o ELI czy LOGO KOMENIUSZU nawet nie mamy szans pomarzyć... Office jest jeszcze w zakresie marzeń ale to jest nudne... Przydał by się jakiś program o nieco większym stopniu trudności a żeby praca w nim była ciekawa.
Źródło: forum.staszow.com/viewtopic.php?t=1581


Temat: Super Logo komeniusz pomocy :)
Siostrzyczka prosila, zebym napisal jest skrypt z opisem w logo komeniuszu dotyczacy
-zastosowania rekurencji i iteracji do obliczania silni
-rysowanie wykresow funkcji wprowadzonej z klawiatury.
Nigdy nie mialem stycznosci z tym FANTASTYCZNYM programem i nie bardzo wiem jak sie do tego zabrac
prosze o szybka odpowiedz, bardzo mi zalezy na tych algorytmach
Źródło: eprog.pl/viewtopic.php?t=1978


Temat: C vs Delphi
" />
">Wierzysz w to, że Twój nauczyciel infy by opanował C?

hehe ee no wiem ze cos o tym slyszal [kiedys jak robilismy z accesem bodajze to tam byla instrukcja if zdaje sie i mowil ze ma chyba taka sama skladnie jak ta w c wiec musimy ja znac :>] gosc wcale nie jest taki glupi, wiec mozliwe ze udaloby mu sie [zreszta to nie jest wcala taka wielka sztuka].


">Nie wiem jak u was ale mnie w Gimnazjum uczą, Logo Komeniusza (LOL!), a i to im z ledwością wychodzi

Moich kumpli z klasy tez wlasnie uczyli Logo w gim. ale to tam, szkoda gadac chwalili mi sie tylko ze domki umieja rysowac rofl.

W ogole nauka informatyki w mojej klasie idzie dosc biednie ;] w zeszlym roku mielismy algorytmy i niestety nikt nic nie umial poza mna i takimi dwoma kolegami [jeden programista z "powolania" - od kilku lat jedzie na asmie i pascalu [fe:P], a drugi stara sie myslec i nawet mu to wychodzi (czasem)].

Jesli jest tu ktos z klasy inf. to niech sie wypowie jak wyglada infa u niego, bo u mnie bardzo biednie - wszyscy tylko graja na kompie. no i ofcoz windiarze (poza dwoma, w tym ten programista (linux) i taki kumpel ktory ma slacka, ale nie korzysta bo nie umie:D)

tragedia panowie, na szczescie wiekszosc z nich sie nie wybiera na infe na przyszlosc wole nie myslec co by sie stalo jakby im kazal postawic jakiegos unixa na kompie. o konfoguracji czegokolwiek nie wspominam ;]
Źródło: bsdguru.org/dyskusja/viewtopic.php?t=3578


Temat: Konkurs Informatyczny Skąd się poduczyć ?
Takie są wymagania tego konkursu:
ETAP II Wiadomości Obowiązują wiadomości z poprzedniego etapu rozszerzone o: • przykłady zastosowania algorytmów do rozwiązywania problemów, definiowanie sytu-acji problemowej; • znajomość algorytmów liniowych i rozgałęzionych, iteracji i rekurencji; • zasady zapisywania algorytmów w języku Logo Komeniusz lub Logo Imagine; • testowanie algorytmów; • zasady tworzenia stron internetowych w języku HTML i publikowania stron w internecie; • modelowanie i symulację; • pojęcie bazy danych, systemu baz danych, rodzaje baz danych, przykładowe programy zarządzające bazami; • budowę struktury baz danych, typy danych, zasady wyszukiwania i przetwarzania in-formacji w bazach; • tabele, formularze, zapytania, kwerendy, raporty – zasady ich tworzenia, formatowania oraz zastosowanie; • grafikę wektorowa, operacje na obiektach; • formaty plików dźwiękowych • formaty plików multimedialnych, konwersja plików. Umiejętności Obowiązują umiejętności z poprzedniego etapu rozszerzone o: • Tworzenie prezentacji multimedialnych, wykorzystanie obiektów w prezentacji. • Rozwiązywanie problemów z różnych dziedzin przy pomocy edytora tekstu i grafiki, ar-kusza kalkulacyjnego. • Projektowanie i tworzenie przykładowych baz danych, drukowanie bazy danych lub jej elementów. • Tworzenie stron internetowych. • Analiza i tworzenie algorytmów. • Zapisywanie algorytmów w języku Logo Komeniusz lub Imagine (wersja Imagine-Logomocja). Obowiązujące oprogramowanie: Uczestnicy będą mieli do dyspozycji następujące oprogramowanie: • system operacyjny MS Windows; • MS Office (Word, Excel, PowerPoint, Access, Photo Editor); • MS Internet Explorer; • Corel Draw; • Logo Komeniusz lub Logomocja (polska wersja Logo Imagine).

I teraz pytanie do Was, skąd mam wziąść jakieś kursy LOGO, opisy algorytmów itp? Ogólnie to, co będzie na tym konkursie ;)

Źródło: forum.ks-ekspert.pl/index.php?showtopic=112246


Temat: Prace Domowe
" />Ja jestem w 3 gim, w tym roku mieliśmy: systemy dwójkowy i szesnastkowy, projektowanie algorytmów, praca z chorym programem Logo Komeniusz. Na drugi semestr mam mieć przygotowywanie baz danych
Źródło: forum.iml.pl/viewtopic.php?t=1980


Temat: Jaki język programowania wybrać? dla niezdecydowanych
Nie dość, że "artykuł" jest na bardzo niskim poziomie to jeszcze zawiera bardzo wiele błędów ortograficznych, które rażą nawet mnie (czyli jest już źle ;])

Jeżeli jeszcze nigdy nie programowałeś w żadnym języku, (nawet excel jest specyficznym językiem programowania) to lepiej wybierz sobie PASCAL. Niektórzy twierdzą, że lepiej przejść od razu do C++, ale lepiej troszkę przestudiować PASCAL'a a potem przejść do czegoś lepszego.
Wg. mnie nie ma języków lepszych lub gorszych, są tylko wymagania i potrzeby konkretnego języka, dlatego nie nazywał bym of razu Pascala językiem gorszym.


Nie wspomniałem jeszcze o OBJECT PASCAL'u. Większość nowicjuszy (choć czasem i zaawansowanych) mówi na ten język po prostu DELPHI. JEST TO POWAŻNY BŁĄD. Zapamiętaj sobie raz na zawsze, że DELPHI to jest środowisko, w którym tworzysz aplikacje, a nie sam język.
Zapamiętaj RAZ NA ZAWSZE: Delphi jest językiem programowania już od 2002 drugiego roku, kiedy to w oficjalnej dokumentacji pojawiło się wyrażenie "Delphi language". Następnym razem radzę sprawdzać to co się pisze ;]


Jeżeli myślisz poważnie o programowaniu, to zamiast OBJECT PASCALA wybierz C++. Ma on wiele zalet. Może i na początku trodno ci będzie go pojąć, ale szybko ta bariera się przełamie, i będzie dobrze.
Chociaż nie piszę już w Delphi, i tak ciągle będę powtarzał, że w Delphi można napisać wszystko tak samo jak w C++. Na pewno będzie to trochę wolniejsze niż w C++, ale w programach pod Windowsa nie będzie to aż tak zauważalne zwolnienie. Oczywiście nie mówię tutaj o grach.

Po 2. C++ daje dużo większe możliwości niż turbo pascal.
Jednak zanim zaczniesz tworzyć coś poważniejszego trochę czasu minie, bo do aplikacji okienkowych trzeba znać WINAPI, a to już wyższa szkoła jazdy.

ZAPAMIĘTAJ RAZ NA ZAWSZE: Turbo Pascal to nie język a 'środowisko programistyczne'!
Co do WinAPI. Aby pisać aplikacje okienkowe, nie trzeba znać WinAPI. Spójrzmy na przykład na Delphi, jest tam takie coś jak VCL, które bardzo ułatwia tworzenie aplikacji okienkowych.
Jest jeszcze Visual C++ i platforma .NET.

Pominąłem jeszcze wiele języków programowania, ale są ona, można by powiedzieć, nieistotne. Weżmy np. LOGO KOMENIUSZ. Jest to bardziej zabawa niż programowanie, to samo tyczy się BALTIE. W tym języku tworzymy "program" rysunek.
Tak sądzisz, że pominąłeś jeszcze parę języków? Wymieniłeś TYLKO dwa! Na prawdę dałeś duży wybór :P I jeszcze mówisz, że są nieistotne i wymieniasz Logo, który jest używany w podstawówkach do układania prostych algorytmów i do grafiki żółwia... A gdzie np. C#, PHP, Python, Java, JavaScript, ASP, VB i jeszcze wiele innych? :>

Na prawdę nie postarałeś się, treść merytoryczna bardzo słaba, wręcz bym powiedział, że bark.
Użytkownik grucha edytował ten post 19 marzec 2009 - 22:44
Źródło: forumpc.pl/index.php?showtopic=98697


Temat: Konkurs informatyczny
Wybieram się na konkurs informatyczny i chcialem prosic o pomoc, może zna ktoś jakieś strony (oprocz google) ktore pomogly by mi znales potrzebne informacje cytat:
A. Konkurs informatyczny

Wymagania konkursu dotyczące wiedzy i umiejętności:

1. W zakresie użytkowania i zastosowań komputerów:

#61623; historia rozwoju informatyki i komputerów,
#61623; zapisywanie liczb w systemach: dwójkowym oraz wykonywanie operacji na tak zapisanych liczbach, zamiana liczb w notacji w systemie dwójkowym na postać w systemie dziesiętnym,
#61623; podstawowe korzyści i zagrożenia społeczne, ekonomiczne, zdrowotne wynikające z rozwoju informatyki oraz powszechnego dostępu do informacji,
#61623; aspekty etyczne i prawne związane z ochroną własności intelektualnej i ochroną danych, sposoby ochrony przed włamaniem do komputera,
#61623; elementy komputera i zestawu komputerowego, ich funkcje, podstawowe parametry mające wpływ na szybkość pracy komputera,
#61623; typy komputerów,
#61623; programy komputerowe ich rodzaje, postaci i rola - oprogramowanie dostarczone w szkolnych pracowniach komputerowych z MENiS,
#61623; komputerowe systemy operacyjne ich nazwy, podstawowe funkcje, praca z systemami typu MS-Windows ,
#61623; zasady nazywania plików i folderów oraz zasady zarządzania nimi ,
#61623; praktyczne użytkowanie podstawowych programów komputerowych typu: edytory dokumentów tekstowych, arkusze kalkulacyjne, programy baz danych, edytory: graficzne, muzyczne, prezentacji elektronicznych, kompilatory języków programowania
#61623; praktyczne użytkowanie sieci komputerowej,
#61623; wirusy komputerowe, skutki ich działania, profilaktyka i ochrona antywirusowa,
#61623; systemy operacyjne, ich nazwy, podstawowe funkcje
#61623; praktyczne wykorzystanie multimediów.

2. W zakresie przetwarzania tekstu:

#61623; funkcje edytora tekstu, przykładowe nazwy edytorów, kierunki ewolucji,
#61623; zasady edycji dokumentów tekstowych, podstawowe operacje edycyjne,
#61623; formatowanie czcionki, akapitu, dokumentu,
#61623; wstawianie i formatowanie obiektów,
#61623; tworzenie korespondencji seryjnej,
#61623; drukowanie dokumentów,

3. W zakresie tworzenia i wykorzystania grafiki:
#61623; programy do tworzenia grafiki komputerowej i obróbki zdjęć, ich nazwy i zastosowanie,
#61623; zasady pracy z programem Paint i Power Paint
#61623; zasady tworzenia prezentacji multimedialnej i pokazu slajdów,
#61623; wykorzystanie obiektów w prezentacji multimedialnej,

4. W zakresie zastosowania arkusza kalkulacyjnego do rozwiązania problemów z różnych dziedzin życia:
#61623; pojęcie arkusza kalkulacyjnego, jego funkcje, nazwy programów wykorzystywanych jako arkusze kalkulacyjne,
#61623; elementy arkusza, zasady pracy z arkuszem,
#61623; wprowadzanie, formatowanie, wyszukiwanie i sortowanie danych w arkuszu,
#61623; zasady tworzenia i formatowania wykresów , diagramów,
#61623; drukowanie arkusza,
#61623; rozwiązywanie problemów z różnych dziedzin z wykorzystaniem arkusza kalkulacyjnego
5. W zakresie zastosowania i tworzenia baz danych:
#61623; pojęcie bazy danych, typy baz danych, ich funkcje, nazwy programów wykorzystywanych jako bazy danych,
#61623; budowa baz danych, typy danych umieszczanych w bazach, zasady wyszukiwania informacji w bazach,
#61623; tabele, formularze, zapytania, kwerendy, raporty #8211; zasady ich tworzenia, formatowania oraz zastosowanie,
#61623; projektowanie i tworzenie przykładowych baz danych, drukowanie bazy danych lub jej elementów.
6. W zakresie wykorzystania sieci komputerowych:
#61623; znajomość pojęć: sieci komputerowe, WAN, MAN, LAN, INTRANET, EXTRANET, INERNET,
#61623; elementy sieci komputerowej, ich funkcje i istotne parametry,
#61623; usługi dostępne w Internecie #8211; zakres ich zastosowania, zasady obsługi, względy bezpieczeństwa,
#61623; zasady pracy w sieci lokalnej i globalnej,
#61623; netykieta.

7. W zakresie algorytmiki:
#61623; pojęcie algorytmu, przykłady algorytmów rozwiązywania problemów, definiowanie sytuacji problemowej, zasady tworzenia algorytmów i zapisywania w języku potocznym, w postaci schematu blokowego, procedur, które może wykonać komputer.
#61623; analiza i tworzenie algorytmów
#61623; znajomość algorytmów liniowych i rozgałęzionych
#61623; iteracja i rekurencja
#61623; przykłady algorytmów sortowania: bąbelkowe, przez wybór, kubełkowe
#61623; modelowanie i symulacja

I ETAP

Etap pierwszy przeprowadzony zostanie w macierzystej szkole ucznia w formie testu teoretycznego zawierającego również zadania otwarte (opisowe, matematyczne i z algorytmów) z zakresu treści przewidzianych programem nauczania w gimnazjum.

II ETAP

1. Na tym etapie sprawdzona zostanie umiejętność zastosowania wiedzy oraz narzędzi TI do rozwiązywania problemów z różnych dziedzin.
2. Zadaniem uczestnika będzie praktyczne rozwiązanie problemów z zakresu treści przewidzianych programem nauczania w gimnazjum oraz wymienionych w wymaganiach.
3. Uczestnicy będą mieli do dyspozycji następujące oprogramowanie: system operacyjny MS-Windows, pakiet MS-Office, pakiet Internet Explorer, Front Page, Logo Komeniusz, , Turbo Pascal, Visual Basic.

Literatura:

1. Podręczniki do informatyki w gimnazjum dla klas I #8211; III (według wykazu MENiS),
2. BIBLIOTECZKA KOMPUTER ĄWIAT - Encyklopedia wiedzy komputerowej, W-wa, lipiec 2003
3. Czasopisma:
- Komputer Ąwiat #8211; roczniki 2002 -2004
- Komputer Ąwiat #8211; Ekspert - #8211; roczniki 2002 -2004
- Komputer Ąwiat #8211;Twój Niezbędnik #8211; roczniki 2002 -2004


P.S
Jak zobaczylem literature to sie ladnie usmialem ;-)


pozdrawiam nivek...

Źródło: forum.ks-ekspert.pl/index.php?showtopic=22047