Żyje się chwilą !

Temat: Firmy wysyłkowe
Korzystałam z wyż.wym. "wspaniałych ogrodów Maryli" - kupiłam same drobiazgi,
bo tam panicznie drogo, ale przesyłki docierały szybko i w przyzwoitym stanie -
a faktycznie mają tam niesamowite rzeczy. Odrębna kwestia jest taka, czy ich
oferta nadaje sie na nasz klimat (patrz wątek o egzotach), niemniej opisy
poszczególnych okazów pod względem dostosowania klimatycznego wydają się
uczciwe.
Zwracam też uwagę na dział roślin na Allegro. Moim zdaniem kupowanie tam ma
bardzo średni sens, bo często pojawiają się tam rzeczy mocno przedrożone (i to
często na przykład w przypadku bardzo pospolitych bylin), zwłaszcza jak
doliczyć koszty przesyłki - ale i tam bywają cuda, np. 2 lata temu była aukcja
na dziwidło (wymiękłam przy 70 zł).
Ostatnio zaś miałam pozytywną przygodę z panią, która oferowała cebulki kilku
odmian czosnków. Wygrałam aukcję i posłałam kasę, ale pani odpisała mi z
uczciwymi przeprosinami, że cebulki owe, sprowadzane z Holandii, okazały się
liche. Ugadałyśmy się więc, że chcę za te pieniądze chińską kolkwicję - i
naprawdę po otwarciu paczki wytrzeszczyłam oczy, bo w życiu nie widziałam tak
dobrze zapakowanej, a calkiem w końcu sporej rośliny. Tak więc z pewnymi
zastrzeżeniami polecam też Allegro.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,309,18050147,18050147,Firmy_wysylkowe.html



Temat: czy kupilibyscie nasiona i cebule przez internet?
Często kupuję przez internet, kilka razy kupiłam rosliny z firm wysyłkowych.A
ocena jest taka.
To ryzyk jak z każdym zakupem.Np.firmę wysyłkową FLOREXPOL raczej bym nie
polecała bo rośliny,cebule są marne a połowa nie do uratowania.Bardzo brzydkie
i zasuszone są rośliny i cebule często z firm holenderskich.Na allegro też
zdaża się dostać bubel ale rzadko. Polecam firmę "eKOM" jest to Szkółka
bylin "Bergenia" adres www.kwietnik.com.pl/.Ogromny wybór i przyzwoite
ceny.
Często w takich firmach jest drożej.
aja9

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,309,22606083,22606083,czy_kupilibyscie_nasiona_i_cebule_przez_internet_.html


Temat: Do Tomkoy i znawców funkii.
Pod świerkami przez dobrych kilka lat rosła funkia w białe paski. Dosyć dobrze
jej tam było. Cżęściej ją podlewałam. Było jej na tyle , że obdarowałam kilka
osób.
Z konwaliami to prawda, ale zauważyłam, że mniej kwitną tuż pod świerkami.
Całkiem nieżle dajadę sobie radę paprocie.
Sprawdź, ja ciagle eksperymentuje. Rosną również chabry {byliny} o białych
długich podziemnych kłączach i ładnych srebrnych omszonych liściach.

Funki nie próbowałam rozmnażać z nasion. Myślę,że szybciej urosną z rozsady.
Pozatym nie masz gwaracji, iż z nasion uzyskasz roślinę o identycznych cechach
jak roślina mateczna.
Na Allegro jest sprzedawca który specjalizuje się w produkcji funki. Ma
dziesiątki odmian. Sprawdź napewno za jakieś 2-3 tygodnie je wystawi.

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,309,38209605,38209605,Do_Tomkoy_i_znawcow_funkii_.html


Temat: solidny sklep internetowy-polećcie
e-ogrody odradzam!
Ja tez polecam p. Ryszarda Majewskiego,juz drugi rok robie u niego zakupy,i
zawsze jestem zadowolona
jest jeszcze sklep "krokusy", w ktorym maja nie tylko cebulki ale tez i karpy
bylin- polecam jest swietny.
www.krokusy.pl
i jeszcze zajrzyj tu:
www.sadzonki.abc24.pl maja duzy wybor, ale sa to bardzo male sadzonki, wiec
nie zawsze sie przyjmuja i raczej nie dadza ladnego efektu w tym samym roku.
Ze sprzedawcow na allegro polecam jeszcze ogrodnik 11 i motylek 305 maja
rewelacyjne duze sadzonki roznych bylin, ktore kwitna jeszcze w tym samym roku.
natomiast zdecydowanie odradzam E-ogrody, ktory ma bardzo profesjonalna strone,
super zdjecia itd, ale partacza wszystkie zamowienia; dostalam u nich polamane,
wrzucone do wielkiego pudla roslinki, zamiast tojesci byl berberys (z podpisem:
tojesc), i jeszcze sie musialam awanturowac zeby mi pieniadze zwrocili!
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,309,59013552,59013552,solidny_sklep_internetowy_poleccie.html


Temat: Od jakiego sprzedawcy z allegro polecacie rośliny?
Był juz taki watek, oszukaj..
Musisz sobie wyrobic wlasny krag znajomych, zaprzyjaznionych
sprzedawcow. Ja mam kilku, od ktorych biore rozne nowosci i rzadkie
odmiany. Sprawdz komentarze, zwracajac uwage na warunki przesylki,
sa tacy sprzedawcy, ktorzy potrafia przeslac metrowe drzewo przez
pol Polski i dociera bez problemu, a sa i tacy, ktorzy zniszcza
cebulki tulipanow...Moje doswiadczenia sa pozytywne, przegladajac
czesto allegro, wyszukuje sobie cudenka, ale juz przy kupnie cebul
czy bylin, warto porownac ceny ze sklepowymi, czasem tansze cebule
na allegro plus koszt przesylki beda drozsze niz cebule w sklepie.
No i oczywiscie, unikaj tych sprzedawcow, ktorzy maja negatywne
komentarze, mowiace o klopotach z rozliczeniem pieniedzy...
Porownaj tez cenytych samych roslin u roznych osob, czasem sa
kolosalne roznice, zwroc tez uwage na opis sadzonki- 10cm siewek
sosny albo 5 nasion wymagajacych specjalnych warukow do kielkowania
chyba nie warto kupowac..Kilka razy kupowala tez rosliny "z nadmiaru
z wlasnego ogrodka" i zazwyczaj były wieksze i zdrowsze niz te same
od ogrodnika, ktory je produkuje masowo..
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,309,70128060,70128060,Od_jakiego_sprzedawcy_z_allegro_polecacie_rosliny_.html


Temat: O ubostwie i lenistwie polskich sklepow ogrodowych
Do Łukasza
Ubóstwo sklepów ogrodniczych wynika z popytu. Mieszkam obok takiego
centrum i widzę jak wyrzucaja lub rozdają rośliny, które nie są
akurat w modzie( szczególnie byliny).

Jak ktos prowadzi interes to w pierwszych latach jest ambitny i ma
wszystko i nawet sciąga z katalogu, a potem po kontakcie zpolskim
klientem, który potrafi reklamować zaniedbany krzew po 2-3
miesiacach - ambicja ustępuje chęci przetrwania. Polacy odgapiaja
ogrody od sasiadów i dlatego wszyscy maja to samo i tak samo. Firmy
aranżacyjne tez sa trochę temu winne ( ato sie nie chce i powiela
sie cudzy ogród, a to ma sie układ z centrum i opyla to co mają w
nadmiarze itp)
Ja mam ogród bylinowy, bo lubię jak ciągle coś kwitnie i ciagle ten
ogród tworzę- dosadzam, przesadzam . I zdobywam rośliny od ludzi, z
allegro, kupuję, przenoszę z łąk i pól.I mój ogród jest niemodny bo
wioskowy a ja go uwielbiam. W koło: oczka, iglaki i kora .
Wiec centra maja iglaki, korę i podstawowe skalniaki. Stad bieda....
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,309,83256206,83256206,O_ubostwie_i_lenistwie_polskich_sklepow_ogrodowych.html


Temat: sprawdzone sklepy wysyłkowe ??
Sprobuj allegro..
Przejrzyj dawniejsze watki,kiedys wymienialismy sie uwagami na temat
sprawdzonych sprzedawcow na allegro i sklepow chyba tez. jesli masz tam konto-
szczerze polecam. ja przez allegro kupilam kilka bardzo rzadkich odmian drzew
lisciastych (rekord przesylki- dwa ponad metrowe klony dotarly bez przeszkod),
rozne lisciaste krzaczki, wiele iglakow, no i byliny. na allegro znajdziesz
wiele poszukiwanych, rzadkich odmian, np z roznokolorowymi liscmi, albo
szczepione.
To ma tylko jedna wade- niestety doplacasz za przesylke, a duze rosliny bywaja
ciezkie...czasem oplaca sie kupic raz a dobrze- to relatywnie wychodzi taniej.
Albo zamowic i poprosic o dowiezienie, albo samemu wybrac sie samochodem..
No i uwaga: allegro wciaga, jak wiosna widzisz 20 roznych odmian liliowcow albo
peoni, to naprawde trudno wybrac te jedna najpiekniejsza i kusi zeby kupic
kilka i jeszcze kilka a potem tylko kilka ostatnich i juz wiecej nie..
jesli chodzi o typowe sklepy to ja polecam:
www.krokusy.pl
Nie znajdziesz tam drzew ani krzewow, ale szeroki wybor cebulek i klaczy bylin,
ktore swietnie sie przyjmuja i sa dobrej jakosci.

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,309,66711410,66711410,sprawdzone_sklepy_wysylkowe_.html


Temat: funkie - miłośnicy, co z wami?
Witam miłośników, też kocham funkie, mam ok. 20 odmian, w zeszłym roku
wzbogaciłam kolekcję w firmie, która jest dwie wsie dalej ode mnie ( pod
KRakowem), w tym roku ma naprawdę dużą ofertę funkii. Prowadzi głównie sprzedaż
wysyłkową, sadzonki są nieduże, ale zdrowe i najdroższe są po kilkanaście
złotych. Firma nazywa się ECOM, ma stronę pod adresem: www.kwietnik.com.pl i
ogłasza się w każdej prasie ogrodniczej. Polecam, są też inne byliny, również
rzadkie, w dużym wyborze. Kilka fajnych odmian sprzedaje też Polan w KRakowie,
ale nie wysyłają.
Wydaje mi się, że nie ma sensu kupowanie funkii na allegro, bo przeważnie są
bardzo, bardzo drogie. Żeby w sumie dość znana i już zwyczajna
odmiana "Stiletto" kosztowała 50 zł, to naprawdę niebywałe.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,309,28857820,28857820,funkie_milosnicy_co_z_wami_.html


Temat: Zakup roślin na allegro - jakie wrażenia?
Jest bardzo roznie. ja tez mam sprawdzonych sprzedawcow, ale trzeba uwaznie
sprawdzac ceny, zdarzylo mi sie ze w moim ogrodniczym byly te same rosliny po
nizszych cenach! Z wielkoscia sadzonek tez jest roznie: czasem dostawalam
wielkie byliny albo drzewka a czasem malutkie sieweczki, ktore sie nie
przyjely..podobnie z nasionami, sprawdzialm wczoraj w ofercie Florexpol i wiele
nasion maja po 1 zl a na allegro sa po 2-3 zl za takie same opakowanie.niestety
musisz sprobowac zeby wyrobic sobie wlasne zdanie.Na pewno warto kupowac
rzadkie odmiany, upewniajac sie ze mozna je w Polsce z powodzeniem uprawiac.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,309,55250365,55250365,Zakup_roslin_na_allegro_jakie_wrazenia_.html


Temat: książki dobre i mniej dobre
jack_ napisał(a):
> Może ktoś poleci mi dobrą ksiązkę o bylinach - korzystam z Marcinkowskiego i
> Helwiga - bardzo fachowych ale pozbawionych zdjęć- jednym słowem potrzebuje
> niegłupiej ksiązki z obrazkami.

Można się "podpierać" książką "Kwiaty od A do Z". Też nie najnowsze, ale każda
roślina sfotografowana na kolorowo! Może trafisz to gdzieś w antykwariacie albo
na Allegro.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,309,893806,893806,ksiazki_dobre_i_mniej_dobre.html


Temat: hosta babkowata ma ktos?
Rozumiem, że nie chodzi Ci o typowy gatunek, tylko o odmianę
"Grandiflora". Można kupić i w sklepach ogrodniczych zwykłych, i w
internetowych, tylko nie wszystkie akurat w danym momencie muszą ją
mieć. Ceny mogą być bardzo różne, nawet od kilku złotych za sadzonkę.
Trzeba po prostu szukać i jeżeli masz w swojej okolicy jakieś duże
centra ogrodnicze, to od nich zacznij. Warto zrobić rozeznanie, bo
po co dziesięciokrotnie przepłacać cwaniakom, którzy zamieszczają w
necie reklamy typu "och i ach", żeby robić frajerów w bambuko.
Jeżeli szukasz w necie, to sprawdzaj raczej ceny w szkółkach bylin,
a nie na Allegro.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,51422,94917555,94917555,hosta_babkowata_ma_ktos_.html


Temat: hosta babkowata ma ktos?
na allegro tez są sprzedawcy, którzy prowadzą szkołki bylin
Ja na razie chciałam szybciutko zapełnić rabatę (po przeprowadzce
rododendronów z lini lawin sniegu z dachu)
Kupiłam funkie w kłaczach- własnie tu na tym forum dowiedziałam sie,
ze dosć szybko rosną, więc oszczędziłam i kupowałam bez lisci, bez
donić
wkładasz do ziemi i moment- wychodzą- szczególnie teraz, gdy juz
cieplej
pierwsza partia gdy przyszła- czekały w garażu dłuuugo- bo nie
mieliśmy naprawdę kiedy przygotowac rabaty i posadzić. W koncu
przykryte ziemia zaczeły żyć
Mam kilka opornych, jeszcze nie wylazły- sprzedawca zapewnia, ze się
obudzą, ja na wszelki wypadek nowe kupiłam, czekam na przesyłkę- jak
będzie im tłoczno to jeszce mam gdzie je przeprowadzic, no i marzę,
ze z czasem to je sama porozdzielam i porozmnażam i jeszcze jedną
długą rabatę udekoruję (heh, podobna długość jak u Ciebie, a o
szerokości dopiero pomyślę
A oglądałas polecane tu przez grono TAWUŁKI?- tez cieniolubne-
widziałam zestawy po 5 kolorów Sliczne!
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,51422,94917555,94917555,hosta_babkowata_ma_ktos_.html


Temat: kupujecie na allegro?
Wszystkie iglaki, jakie mam w ogródku, kupowałam na Allegro:
www.mloda.ekrakow.pl/!ola/ogrodek.jpg
www.mloda.ekrakow.pl/!ola/ogrod_08.2006.jpg .
Byliny, wrzosy i krzaczki też

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,43139,50949114,50949114,kupujecie_na_allegro_.html


Temat: Tanie drzewka i sadzonki
Ja w Daglezji też często się zaopatruję, w piątek wybieram się tam po wrzosy.
Mój sąsiad jest fanem tego sklepu na nadwiślańskiej o którym ktoś tutaj napisał
już.
Za to ostatnio kupiłam całą masę bylin na allegro, płaciłam po 2,20, 2,50 za
rośliny, które w sklepach w okolicy kosztują 5-6 zł. Trzeba jednak zamówić
bardzo dużo, żeby się kalkulowało przy dość wysokich kosztach wysyłki. Roślinki
dostałam dwa dni później, wszystkie w świetnym stanie. Dla porównania: za
całkiem dorodne clematisy i powojniki tanguckie płaciłam 6 zł. W żadnym
okolicznym sklepie nie ma mowy, aby kupić za taką kwotę. W zeszłym roku na
jesieni kupiłam w ten sposób zestaw 10 róż za 25,90.

Jeśli zaś chodzi o sklep na piłsudskiego to też nie polecam. Pani zachwalała mi
roślinkę jako bylinę, a okazała się być jednoroczona (uświadomił mnie kolega
ogrodnik). No i te ceny. Czasami tak się zdarza, że jak mnie coś zauroczy to
nie patrzę na cenę. A potem się lekko zszkowałam, bo okazało się że ponad
dwukrotnie przepłaciłam.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,19980,47045610,47045610,Tanie_drzewka_i_sadzonki.html


Temat: giełda wymiany roślin
No właśnie... czego nie mam...wiecej czasu na ogrod na przyklad

A jesli chodzi o zawilce japonskie to mam rozowe zwykle (taki ladny
lekki roz)-maja delikatne kwiaty, ciemne liscie, ladnie i wysoko
rosna chociaz nie krzewia sie tak bardzo jak widzialam w zachodniej
Polsce. Dokupilam sobie jeszcze w tym roku i mam rozowo-wrzosowego z
pelnym kwiatem- ale jest jeszcze watly i nizszy.
jakbyscie chcialy dokupic przez allegro to ja chyba jeszcze tez...
Jak zamawialam to przyszły sadzonki w doniczkach- sadzone wiosna,
zakwitły na jesieni..(ale od sprawdzonego sprzedawcy brałam, co mam
od niego mnostwo roznych bylin)
A teraz juz czas myslec o wiosnie- krokusy, hiacynty, te wszystkie
sniezniki, szafirki i zawilce greckie.... Ogladalam juz dzis rano...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,19980,66775428,66775428,gielda_wymiany_roslin.html


Temat: ogrodnicy :)
Zamawiam na allegro regularnie od trzech lat. Praktycznie u tych samych 4-5
osób. Jak podpatrzyłam na forum ogrody i foto-ogrody tak właściwie ludzie
polecają sobie tych samych sprzedawców. Ostatnio nawet skorzystałam z
podpowiedzi (o czym Ona sama jeszcze nie wie) naszej zuzyzuzyzuzy
Pomyślałam, że krajanka, więc wie co mówi

Poczta jak poczta, zawsze opłacam priorytet, ale ostatnio sprzedający coraz
częściej korzystają z firm kurierskich. I tak w niedzielę złożyłam trzy
zamówienia u różnych sprzedawców, oba opłaciłam wczoraj ok. 20-ej, a dwie
paczki mam już w domu. Sama się lekko zszokowałam, bo tak szybko to jeszcze nie
miałam. Jednak co kurier, to kurier - chociaż trochę drożej niż poczta wychodzi.

Na pewno jak zamawiasz na allegro to warto złożyć większe zamówienie, bo przy
cenach bylin 2,5-3 zł za sztukę wysyłka rzędu kilkunastu złotych opłaca się
właściwie przy kilkudziesięciu sztukach. Czasami umawiam się na wspólną pakę z
mamą, ale najczęściej jakoś tak się nakręcę, że z trzech roślinek robi mi się
trzynaście

Trzy lata temu tak właściwie według allegro zrobiłam listę co bym chciała mieć
i zrobiłam rajd po okolicznych sklepach. Wyszło jednak na to, że z bardziej
egzotycznych roślinek (kielichowiec wonny, surmia, judaszowiec chiński,
wisteria, kalmia, tulipanowiec itd.) zakupiłam tylko surmię bardzo dorodną
zresztą i za grosze (bo nikt tego nie kupuje jak się dowiedziałam i pan się
chyba ucieszył że się pozbywa).
Nie miałam więc innego wyjścia i zaryzykowałam zakup na allegro u Cleome.
Dostałam piękne sadzonki w donicach, wszystkie się przyjęły i nadal cieszą moje
oczy

Gdybyś chciała konkretne namiery i nicki to chętnie podzielę się doświadczeniem!
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,19980,60186640,60186640,ogrodnicy_.html